28.11.2014

Mobiilituottamiseen liittyvä Smartfeet peli

Pelipäivästä tiedotettiin työyhteisössä etukäteen. Kokemuksesta oppineena. QR-koodit saattavat aiheuttaa hämmennystä ja epäluuloa, jos niistä ja niiden tarkoituksesta ei tiedota työyhteisössä huolella etukäteen. Ne on myös muistettava kerätä pois pelin jälkeen.



Pelin tarkoituksena oli opetella mobiilituottamista omilla laitteilla. Ennen peliä varmistettiin, että kaikkien omissa laitteissa oli valmiudet lukea QR-koodia. Tehtävän karttana oli opistomme pohjapiirrustus. Nopeimmat ja näppärimmät voittivat. Aikaa meillä oli kolme oppituntia.

Tältä peli näytti peljaajille:
 
Tästä valittiin pelipiste


Suurin osa tehtävistä oli oheistettu näin. Eli QR-koodi on kartan osoittamassa kohdassa ja QR-koodi sisälsi tehtävän, joka tässä paikassa piti tehdä.

Tässä on piste, jossa ei ollut QR-koodia esittävänä.
 



Tässä piilotettujen QR-koodien tehtävä
Tässä vielä poissaolijoille tai lisää harjoitusta kaipaaville kotitehtävät:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti