21.2.2011

Ylpeänä merkonomeistamme esitän

2009 vuosikurssia olevat merkonomimme rakensivat näyteikkunoita joulun alla. Kollegani Anne Turunen kuvasi työskentelyä. Koko kuvasarja on nähtävillä Picasa albumissa. Käypä kurkkaamassa.
Todellisessa työympäristössä oppiminen on mielekästä ja aika kuluu nopeasti. Joskus merkonomiopinnot mielletään teoriapainotteiseksi, mutta uuden opisin myötä opiskelijat yhä enemmän tekevät töitä ja yhä vähäemmän istuvat pulpeteissa.
Yritykset ovat mukavasti ottanee opiskelijoita vastaan ja antaneet heille oppimisprojekteja tehtäväksi. Näin yritykset tutustuvat meidän opiskelijoihimme ja opiskelijat yrityksiin. Tutuksi tulemisen myötä yhteydenottokynnys puolin ja toisin madaltuu. Opiskelijalla on mahdollisuus toteuttaa itseään ja yrittäjä saa vastapalvelukseksi opiskelijan raikkaat uudet ideat ja innostuneen opiskelijan töihin. Jos yrityksen kohderyhmän on nuoret niin, mikä sen parempi kuin asiakkaan itsensä somistamat ikkunat.

1 kommentti:

  1. Hienoja töitä opiskelijoilla. Mukavaa, että uuden myymälän ikkunoillakin on ollut hyötykäyttöä:) Meidän pitäisi saada enemmän konkreettisia töitä yrityksistä, koska opiskelijat osaavat tehdä upeita toteutuksia.

    VastaaPoista