13.1.2011

Alkanut vuosi

Alkanut vuosi on tyrmännyt minut. Hirveästi töitä ja lomakkeen täyttöä, tuskaa. Työssäoppimissopimukset kiireen vilkkaa kasaan. Vanhojen laskutukset vievät mehut. Niin ja tänään oli mukava koulutus Populuksesta, jossa oli meidän logomme ihan kamala pixelin mössöreuna ja siinä oli paljon erilaisia toimintoja: sellaisia "joita pitäisi olla, mutta ei ole vielä" ja sellaisia, "jotka näyttää sitten jonkun kuukauden päästä erilaiselta", sekä sellaisia "jotka koskee vain muita, muttei minua". Tämä on tällaisen uudistuksisen perään olevan ihmisen muustosvastarinta höpinää, joka on aivan luonnollista ja esiintyy aina, kun uusi järjestelmä tulee. Niin, ettei kannata ottaa sitä niin vakavasti.

Ihanaa on ollut nähdä opiskelijat ja mukavaa on ollut, että minua on selvästi täällä kaivattu. Olkoonkin, että kaipaavat sen vuoksi, että saavat rekisteriin numerot. Mutta yhtä kaikki kaivattu kuitenkin. Olen päässyt opettamaan tällä viikolla vektorigrafiikkaa ja opiskelijat ovat määritelleet tavoitteet itselleen opintojaksolle "visuaalinen myytityö tietotekniikka". Työpäivät venuvat pitkäksi ja pelkään hälytysmaksuja. Väsyneenä tulee kömmähdyksiä: äsken laiton koko yksikölle kysymyksen hälytysten päällemenosta vaikka piti vaivata vaan vahtimestaria. Nyt kaikki tietävät, että minä en tiedä... no, olen vaan oma itteni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti